Cookie beleid HSSC'61

De website van HSSC'61 is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Uit de bestuurskamer

28 augustus 2023 13:45


Om gelijk maar eens met een flink cliché af te trappen: De vakantietijd is achter de rug, de bal gaat weer rollen.
Een berichtje uit de bestuurskamer :)

Eind augustus is de periode die voor velen in het teken staat van het afscheid nemen van de vakantie en weer langzaamaan wennen aan het normale leven. ’s Morgens weer wekkertje zetten, kinderen naar school en snel door naar het werk.  Dit in plaats van op je badslippers over de camping naar de bakker sjokken voor een stokbroodje en daarna maar eens bekijken wat we gaan doen vandaag. (Mijn versie van vakantie)

Onderdeel van einde vakantie is ‘de voorbereiding.’ Voor fanatieke spelers iets waar naar uit werd gekeken na een zomer lang werken aan fitheid. Voor minder fanatieke spelers nog even te bezien wanneer je gaat trainen.

Onze teams zijn weer aan het trainen. Meerdere teams waaronder vrouwen en heren 1 & 2, onder aanvoering van een nieuwe trainer.  Extra spannend zo’n voorbereiding dan. Voor supporters interessant om te zien hoe dat in resultaat en opkomst gaat uitpakken. Voor spelers en speelsters een kans om bij het opnieuw schudden van de kaarten een mooi plekje te bemachtigen in de selectie.

Voor vrijwilligers is het ook weer even bepalen wat wanneer moet gaan gebeuren. Zo ook voor het bestuur. De eerste vergadering hebben we woensdag weer, op naar een nieuw seizoen, tijd voor een update uit de bestuurskamer.

Vrijwilligersavond.
Om onze vrijwilligers te bedanken houden we traditioneel een gezellige avond met eten en drinken. Dit deden we vaak einde seizoen maar paste vorig seizoen lastig in de agenda. Daarom dit jaar een gezamenlijke aftrap op de laatste vrijdag van de voorbereiding. Die datum gebruikten we ook wel eens voor de alternatieve nieuwjaarsreceptie, vandaar nu ook de vrijwilligersavond. Details van de uitnodiging verschijnen nog. Zet u vrijdag 15 sept alvast in de agenda?

Penningmeester
Onze club draait op vrijwilligers. Daar zoeken we er altijd weer een paar bij. Concreet benoemen we graag wat functies waarbij we hulp kunnen gebruiken.
Natascha van Leer is enkele jaren terug als bevlogen penningmeester in het bestuur gestapt. De financiële processen zijn door haar onder handen genomen en veelal gedigitaliseerd. Samen met haar team (financiële commissie) beheert en controleert ze de financiële stromen binnen HSSC’61 en legt daar verantwoording over af met de ALV. Uiteraard schuift ze aan tijdens de bestuursvergadering om vanuit een financiële hoek de besluiten binnen het bestuur tegen het licht te houden. Op de aankomende ALV in november is Natascha aftredend en niet herkiesbaar. We zijn Natascha heel erkentelijk voor haar inzet als penningmeester en zijn dus opzoek naar een waardig opvolger. Bij deze van harte aanbevolen,  bel of app mij of een van de andere bestuursleden voor een vrijbijvend gesprek over deze belangrijke functie in een leuk clubje vrijwilligers in het bestuur.


Kantinebezetting
In onze kantine wordt weer hard gewerkt aan een rooster om de bar en keuken te voorzien van vrijwilligers. Ook hierbij ontstaan er op de zaterdag enkele gaten. U zou het hardwerkende roosterteam van de kantine enorm helpen als u om de zoveel weken ook een dagdeel achter de bar of in de keuken wilt helpen. Een en ander is altijd mogelijk in overleg, schiet hiervoor gerust Nick Verkerk of Wilma de With aan. Van harte aanbevolen.


Een enthousiaste ploeg kantinevrijwilligers creëert op ons complex een luxe en niet vanzelfsprekende situatie. Op alle trainingsavonden is onze kantine geopend. Dit doen we niet voor de omzet, integendeel. Wel willen we dit heel graag in stand houden voor de veiligheid van trainende (jeugd)leden en ouders. Er is altijd iemand in de kantine, sowieso voor een consumptie en voor gebruik van de de welbekende gekleurde bakken. Ook bij onraad is er iemand bereikbaar en is er iemand die het complex afsluit en toeziet dat iedereen veilig vertrokken is. Dit hoge niveau van service, zo zien wij dat toch wel, daar zijn wij heel trots op. Wel is het zo dat dit valt of staat met bereidheid van leden, ouders, opa’s en oma’s of overige betrokkenen die hiervoor willen zorgen. Job en Ivan doen dit jaar een stapje terug als kantine duo doordeweeks. Dank aan de heren voor hun inzet. Momenteel zoeken we iemand of een duo dit hun dienst wil overnemen. Interesse om om de zoveel weken een maandag of woensdagavond de kantine te openen en te sluiten? Schiet gerust Nick Verkerk of een ander bestuurslid aan. Ook deze van harte aanbevolen.

Gebruik kantine doordeweeks
De bezetting van de kantine doordeweeks is een mooi bruggetje naar de manier waarop we onze accommodatie gebruiken doordeweeks. Als bestuur merken we sinds Corona een trend die is doorgezet. Spelende leden slaan de ingang van het complex over. Men rijdt naar achter de Copper, parkeert daar en springt over het hek het veld op. Na de training springt men zo weer de auto in en vertrekt. Dit geldt ook met name voor jeugdleden die worden gehaald en gebracht. Voor de brug naar ons complex vanaf het schoolplein geldt hetzelfde. Leden klimmen over het hek bij school en gaan via de brug het veld op. Deze brug is geen ingang naar ons complex. Dit lijkt een onschuldig iets, wat maakt dat nou uit. Feit is wel dat nu de avonden weer donkerder worden dit onveilige situaties creëert. De parkeerplaats bij de Copper is niet verlicht met alle risico’s van dien. Leiders en trainers hebben geen zicht op wie er aankomt en vertrekt en vanuit de kantine is daar ook geen zicht op. Ook zorgt dit ervoor dat ‘de loop uit de kantine is.’ Er komen minder leden in de kantine doordeweeks wat jammer is.

Bij deze een oproep aan alle leden en ouders/verzorgers, gebruik de ingang naast de kantine of de brug vanaf de parkeerplaats als ingang en uitgang. Dit is de veilige en gebruikelijke ingang van Het Plein.

Nieuwe accommodatie.
De werkgroep nieuwbouw heeft zich vorig seizoen ingezet voor een nieuwe eigentijdse accommodatie voor onze club. Onze huidige zijn we trots op en zuinig mee maar heeft zijn beste jaren gehad. Om onze vereniging toekomstbestendig te houden zal er een moderne duurzame accommodatie moeten komen, zoals dat bij andere clubs uit de gemeente Vijfherenlanden ook het geval is. Het goede nieuws is dat de politiek dit erkent en ons steunt. Er zal echter nog een hoop water door de Huibert moeten stromen voordat de eerste paal de grond ingaat, onderdeel daarvan is het opstellen van een omgevingsvisie door de Gemeente Vijfheerenlanden voor het gebied op en rond Het Plein. In deze visie zal men woningbouw voor Hei- en Boeicop en realisatie van een nieuw Sportpark Het Plein nader uitwerken en concreet maken. Het opstellen van deze visie gaat ongeveer een jaar duren. Daarna kunnen de volgende stappen worden gezet voor HSSC’61. Hierover dus weer later meer. De bal ligt bij de gemeente zeggen ze dan.

Tot zover. We gaan met elkaar beginnen met een nieuw seizoen, tot snel op Het Plein!

Namens het bestuur,

Frank

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!